søndag 3. april 2011

Stjernebilder og rovdyr

Se meg, Medusa av Torkil Damhaug dukka opp på jobb. Fint for meg! Likte jo godt den forrige jeg hørte. Her følger vi legen Axel Glenne i en periode hvor han slites mellom familien, en forelskelse og tanker om den forsvunne tvillingbroren. Det handler om skyldfølelse og svik. Og en rekke bestialske mord. Mordene ser ut til å ha sammenheng med Axel. Hvordan og hvorfor?
Dette er en spennende og original krim. Jeg følte meg skrekkelig smart og trodde jeg hadde funnet løsningen flere ganger, og ønska politiet velkommen etter når det ble deres tur til å komme fram til det samme. Men så var det ikke så enkelt...
Liv Aakvik leser helt ok, litt lite innlevelse for min smak. Troverdige karakterer og spennende plot gjør denne lesverdig.

Ingen kommentarer: