torsdag 26. november 2009

Labyrint og labyrint...

Begynte på Labyrinten av Kate Mosse av to årsaker:
  1. Finne ut i hvilke kategorier den passer i Emner i skjønn for videregående skole
  2. Lese noe underholdende.
Pkt 1 gikk jo greit. Sleit litt mer med punkt 2... Det handler om Alaïs på begynnelsen av 1200-tallet og Alice i 2005. Religionshistorie og mystiske hendelser binder dem sammen. Selv om denne typen bøker ofte ikke kjennetegnes av høy litterær kvalitet, pleier jeg å finne dem underholdende nok. Men her gikk det treigt, synes jeg. Måtte legge den fra meg for å bli ferdig med noe annet, og da jeg skulle ta den opp igjen, holdt jeg på å gi den opp selv om det bare var 250 (av 650) sider igjen. Men det ble jo for feigt. Så jeg holdt ut helt til den sukkersøte slutten. Nei, dette var virkelig ikke min greie, holder meg til Egeland skal jeg lese om denne typen tematikk seinere.

5 kommentarer:

Mari - Escape In A Book sa...

Jeg syntes også denne boken var litt for treg, men den kom seg etterhvert. Dog ikke noen bok jeg kommer til å løpe rundt og anbefale akkurat.

Anonym sa...

Jeg likte nok boka hakket bedre enn deg Mari, men synes ikke den var noen høydare heller. Men denne er mye bedre enn den andre hun har skrevet, Sephulcre, DEN var dårlig den! Sukk.

Aud sa...

Likte den jeg, og Sepulchre også, selv om de er litt trege i starten! Hjeeeelp, har jeg fått dårlig smak?

Mari sa...

Ja Aud, nå er det nok slutt for deg! :-D

Beatelill sa...

Denne boka måtte jeg bare gi opp, tror ikke jeg kom halvveis engang. Kjeeeedelig!