søndag 6. juli 2008

Tegneserier!!

Utrolig hvor mye en får lest når en er syk om sommeren. Har hatt en tegneserieperiode nå, og lest dette: Ultra : seven days by the Luna brothers. Glitrende superheltserie om den kjipe hverdagen når en er ikke bare hot superhelt, men superstjerne i tillegg. Med pararazzier og sleipe mannfolk alt som hører med. :-) Batman : Vampires av Doug Moench. Batman ER den tøffeste superhelten! (Gleder meg vilt til den nye filmen!) Og her blander de inn vampyrer i tillegg. Yummy! Crossing midnight : cut here av Mike Carey. Jente med overnaturlige krefter og japansk folketro. En uslåelig mix. Midnight nation av J. Michael Strazynnski. Mann mister sjel. Mann må finne igjen sjel. Mann får hjelp av mystisk kvinne. Sterkt religiøs og fantastisk tegna historie om de stoe temaene i livet (og døden). Loved it! Drift av Liv Strömquist. Feministiska sexserier från Kolik förlag. Jo jo. Morsom og original, men ble liksom ikke veldig tent... The plain Janes av Cecil Castellicci. Yes! Bare SÅ bra! Om å ikke passe inn og å passe inn og aksjonskunst. Anbefales! Så ja takk, Stig Elvis, fortsett å ta med alle seriene til PopKult hjem! :-)

3 kommentarer:

elis lesebabbel sa...

Stakkars deg! Og god bedring. Hadde tegneseriedilla for en god del år siden.

Kjenner du til Adele av Jacques Tardi? Tror kanskje det er noe for deg.

Ellers er jo Arne Anka av Charlie Christensen herrrlige!

elis lesebabbel sa...

Og jippie!! Jeg greide "ordbekreftelsestesten"! ER jeg like heldig en gang til? Smådyslektisk som jeg er.

Mari sa...

Jeg håper da inderlig at min tegneseriedille aldri går over! Det kommer jo stadig så mye flott der ute! :-)

(Ordrebekreftelse! Føler meg hensatt til Ellos..)