mandag 10. oktober 2011

Høytlesing!

Selv om barnet mitt er blitt riktig stort, setter vi begge pris på en stund med høytlesing av billedbøker når mor må orientere seg i jungelen. Denne gangen har vi pløyd gjennom følgende: Prikkesyken av Rørvik og Dybvig. Jada, jeg skammer meg dypt og inderlig over å ikke ha lest denne før! Men nå har jeg. Og boka er Herrlig!! Spesielt glad i horngrevlingen, kjenner jeg. Og i kokosboller... Pappa er sjørøvar av Sande og Granhaug begynner surrealistisk og fint med at pappa reiser rundt og røver sjøer. Men plutselig handler det om Israel-Palestina-konflikten og den sju år gamle hovedpersonen blir dypt involvert. Sorry, men dette syntes jeg ikke fungerte i det hele tatt. Harry og Roger får en slags venn av Ragnar Aalbu. Ha ha ha! Syntes ikke tittelen ga så mye mening i utgangspunktet, men det er bare å lese boka og all will be reveiled... :-D Kan ikke se hvordan jeg skal klare å lese denne høyt på eventyrstund, dessverre, men du store, så mye gøy jeg skal klare å ha med den likevel!
He he, Hasse av Renberg og Torseter følger opp der fjorårets Gi gass, Ine slutta. Og Hasse lærer flere ord: Gelg. Grebling. Dybanitt. Og årets absolutte høydepunkt: Babedasseng! I do love!

Ingen kommentarer: