søndag 19. juni 2011

Vakker mystikk

Hvordan klarte The Ivory and the Horn av Charles de Lint å gjemme seg bort i bokhylla i over et år?? Det må jo være så lenge siden jeg fikk den. Men plutselig var den der og jeg var i gang. Og ville ikke stoppe... Boka består av 15 noveller fra den fiktive byen Newford, hvor grensen mellom vår og andre verdener nok er tynnere enn de fleste andre steder. Derfor kan en møte Puck etter å ha sett En midtsommernatts drøm. Eller få hjelp av spøkelser. Eller drømme i gang virkelige verdener. Og det er medrivende, vakkert og merkelig. Det eneste jeg har å utsette på denne boka, er at historiene er for korte. Det er jeg og noveller igjen. For min del kunne de fleste av disse historiene utbroderes til romaner, og jeg ville henge med. Hører du det, forfatteren??

1 kommentar:

Aud sa...

Heldigvis for oss har han skrevet romaner også :-)))