mandag 16. juni 2008

Grotesque!

Da jeg leste Ute av Natsuo Kirino, falt jeg fullstendig (bare det fantastiske coveret!). Den var spennende, ga innsikt i en totalt fremmed kultur (for hvor mye vet vi egentlig om japansk hverdagsliv?), grøssen, blodig og klok! Så da jeg fikk spørsmål fra min venninne bokhandleren om jeg kanskje ønsket meg noe fra butikken i bursdagsgave, nevnte jeg selvfølgelig Kirinos nye; Grotesque. Og nå er jeg i gang. Var faktisk litt skuffa til å begynne med, det tok liksom ikke av, men så... Ikke at det har skjedd så mye. Det handler mest om oppveksten til den ordinære hovedpersonen og den monstervakre søsteren hennes. Om skolegang, familieliv og sosiale strebing. Men vi får det fra begges totalt ulike synspunkt. Og det er så godt fortalt! Og vi vet jo at det ligger et dobbeltmord her et sted...

Ingen kommentarer: