mandag 18. oktober 2010

Blodig spenning

Jeg låner mine lydbøker. Jeg jobber jo i bibliotek, skulle bare mangle! Men så er jeg så glad i å høre engelsk. Og det utvalget er ikke nødvendigvis av det største. Så det var på tide for mor å opprette konto i ITunes Store! Men var det enkelt?? Neida. Det ble så mye teknisk krøll at jeg til slutt, i ren desperasjon, kjøpte den første lydboka jeg fant. Og brukte et døgn på å laste den ned... Derfor har jeg hørt Bleed for me av Michael Robotham (robotskinke??), lest av Sean Barrett. Nok en gang er det en psykologmann i familiekrise som må ordne opp. Saken er: har tenåringsdatteras venninne drept faren sin eller ikke? I så fall hvorfor? Snakker vi overgrep fra noen her? Og har den pågående rettssaken mot en gjeng nynazister noe med saken å gjøre? I utgangspunktet tenkte jeg at dette var plot jeg hadde lest før, men neida. Historien tar den ene uventede svingen etter den andre. Riktig spennende blir det, og vår helt havner i trøbbel gang på gang. Og det gjør jo ikke noe at det hele leses på det vakreste Oxford-engelsk. I like!

1 kommentar:

hh sa...

Bra at det ble et vellykka kjøp til tross for litt plunder!