lørdag 20. november 2010

Å spise kirsebær med de store

Jeg har fått to Cherry on top awards! Lesehesten fra Sørlandet mener jeg kan bytte ut "beautiful" om jeg ikke synes det passer, men jeg kjenner det passer meg perfekt! ;-) Skolebibliotekaren deler ut helt uten betingelser, gitt. Regler følger med:
  1. Takk den du fikk prisen av.
  2. Kopier prismerket til bloggen din.
  3. Fortell om tre forfattere du regner blant dine favoritter, og nevn ei yndlingsbok pr forfatter.
  4. Send prisen videre til fem mottagere som du føler fortjener den.
1. Takk Synne, Bernt og Silje! Dere er da noen nydelige mennesker! 2. Done.

3. Ok. Nå kunne jeg jo gjøre det enkelt for meg selv og velge Rowling (så tross alt Harry Potter and the Deathly Hallows natt til i går), Tolkien og Lewis. Men det er jo ikke så morsomt. La meg grave i mine mer skjulte lesegleder... Jeg velger....

Ruth L. Ozeki og hennes bok My year of meats. Om en japansk-amerikansk dokumentarfilmskaper som reiser rundt i USA og lager film om kjøttindustrien. Og en japansk husmor. At jeg fortsatt spiser kjøtt etter denne, er nærmest utrolig, men du store for ei god bok!!

Bridge of birds : a novel of an ancient China that never was av Barry Hughart. Begynner å bli lenge siden jeg leste denne, men jeg husker spenning, eventyr og mengder med humor. Tror jammen den skal leses om igjen til jul.

Anna Karenina av Lev Tolstoj. Ikke helt meg, kanskje? Men en stor leseopplevelse var det!

Men disse tre valgene stiller på ingen måte forfattere som John Ajvide Lindqvist, Scarlett Thomas, Karen Maitland eller Sarah Waters i skyggen, heller ikke alle mine krimfavoritter! For all del. Jeg elsker dem alle.

4. Så skal det videresendes. Uff da... Ser at mange av mine favorittblogger allerede har fått denne. Og ikke alle liker sånt som dette... Nei, jeg feiger faktisk ut! Jeg utfordrer i stedet de som synes de fortjener denne prisen fra meg om å ta den! Fem første får. :-D

Ingen kommentarer: