tirsdag 27. mai 2008

Blod og sex denne gangen...

Merkelig hvordan jeg blir ferdig med to og to bøker samtidig... Må få litt variasjon fra blodet, så nå leser jeg
Få meg på, for faen av Olaug Nilssen
Men den leser jeg med litteraturklubben, så hva jeg synes om den kommer her.
Og på bussen hører jeg på:
Blodåkeren av Denise Mina Forlaget sier: "Mordet på tre år gamle Brian Wilcox går som sjokkbølger gjennom Glasgow via nyhetsredaksjonen i The Scottish Daily News. To tolv år gamle gutter innrømmer å stå bak ugjerningen. Paddy Meehan er ny i jobben som internbud i avisen. Hun har ambisjoner om å bli journalist, men i det mannsdominerte miljøet trenger hun et springbrett. En av de to tolvåringene er fetteren til hennes forlovede, Sean. Da guttenes navn og bilde kommer i avisen noen dager etter, tror alle det er karrieresultne Paddy som står bak lekkasjen. Det vokser en lynsjestemning i byen mot de to guttene. Men Paddy tviler mer og mer på skyldspørsmålet. Uten støtte fra sine kolleger og med en familie som har vendt henne ryggen, setter Paddy seg fore å finne sannheten. Spørsmålet er om hun har satset for høyt."
Denne er i alle fall ekkel nok til at jeg kjenner frokosten i halsen når bussen svinger for mye... Men det er spennende, mer pga personene enn storyen, så langt. Tenker det kommer en del moralske dilemmaer å ta stilling til også.

Ingen kommentarer: