søndag 17. august 2008

Makan!

Det skulle ikke være lov å være så treig blogger. Også nå som ferien er over og alt! Har selvfølgelig lest en masse. Og det meste har ikke gitt varige inntrykk. Eller mén, for den saks skyld... Men jeg har altså pløyd igjennom: Juile Burchills Sugar Rush (TV-serien er hundre ganger bedre) og Ken Brooks Being (OK) fordi jeg skal snakke om den på Ungdomsbokgildet om et par måneders tid. Av samme grunn har jeg lest Fretheims Tilfeldigvis : Arial Footlights forhistorie, noe som var en adskillig artigere opplevelse! :-) Jeg var superflink på Englandsturen og kjøpte bare 22 bøker. Foreløpig har jeg kommet gjennom Susan Boltons Sacrifice (en glimrende idé, men den kunne vært så veldig mye bedre gjennomført...), 1001 foods you must try before you die (jada, jeg vet det er litt sykt å lese kokebøker fra perm til perm, men denne var jo bare superkul!) og C.J. Sansoms Dissolution (gleder meg til de to neste!). Og så er jeg i gang med Mo Hayders Pig Island. Hvis dette skal være "the most terrifying thriller you'll read all year", bør den ta av snart. Vurderer å lese den danske utgivelsen om biblioteklokaler i stedet i ettermiddag... Men den største litterære opplevelsen de siste ukene har vært Irvings The world according to Garp på lydbok. Elsker den! Fortsatt! Alltid! :-)

1 kommentar:

HPL sa...

Juile (Sic!) Burchills Sugar Rush (TV-serien er hundre ganger bedre)

Helt enig. Og for å drive litt egenreklame: Jeg skrev noe om den her, samtidig som jeg passet på å fornærme Brynjulf Jung Tjønn. ;-)