tirsdag 2. desember 2008

Girls, girls girls (og girls...)

Neida, jeg snakker ikke om Elvis-filmen. Dette handler om tegneserier. Det har seg nemlig sånn; Da min sjels elskede reiste til Chicago i november uten meg!, måtte han selvfølgelig kjøpe seg fri med en gave. Og flinke, flinke mannen gikk i tegneseriebutikk og kjøpte the Luna brothers' mesterverk Girls. I fire bind. Dette er science fiction på sitt beste. I en bitte liten amerikansk by dukker det opp ei naken, stum jente. Hun er blir plukka opp av en ung mann i det sinte, såra hjørnet. Det går som det går. Neste dag har dama lagt egg... Dette er (utrolig nok) en troverdig, grøssende historie hvor de helt vanlige innbyggerne i småbyen etter hvert blir like skremmende som denne jenta og de voldelige klonene hennes. Trodde du 70-tallet representerte den ultimate kjønnskrigen? Tro igjen! Denne serien tar tak i vante tankemønstre og fillerister deg. Og det har vi jammen godt av innimellom. Anbefales!

1 kommentar:

HPL sa...

Neida, jeg snakker ikke om Elvis-filmen

Eh, for å være ærlig, så var den låta med Mötlëÿ Crüë det første jeg tenkte på. ;-)

(Ordbekreftelsen jeg måtte skrive var noislog. Stilig!)