fredag 9. januar 2009

Mentol??

Siden jeg begynner å bli gammel og skrøpelig, ble jeg selvfølgelig forkjøla etter den lettere utagerende nyttårsfeiringa. Og natt til lørdag våkna jeg av vondt i øret. Det er skummelt, det! Jeg har hatt øreverk én gang (som jeg kan huske, i alle fall), for en åtte, ni år siden, og det var bare SÅ vondt! Trava rundt hele natta og tygde smertestillende som ikke hjalp. Fysj! Så lørdag var det bare å komme seg ut og kjøpe nesespray. På apoteket. (Jeg er jo som nevnt litt gammel, så jeg klarer ikke helt å innfinne meg med at denslags nå finnes på Rema.) Blid og fornøyd plukker jeg med meg en sånn liten pakke, betaler og reiser hjem for å åpne de stakkars øregangene mine. SJOKK! Jeg hadde ikke jo ikke lagt merke til den lille teksten som fortalte at dette produktet inneholdt mentol. Mentol? I nesespray?? Det kjentes ut som nesegangene, bihulene og den øverste delen av hodet skulle etse bort! Jeg måtte hoppe rundt og pipe til det ga seg. Og det fortsatte jeg med hver gang jeg spraya helt til jeg fikk tak i den gode, gamle typen.
Og da lurer jeg på; HVORFOR? Hvorfor finner noen på å lage et sånt produkt? Og hvem i alle dager kjøper det? Hvem har så bedøvede luftveier at de kan velge å spraye mentol opp i nesene sine? Jeg finner bare ett svar: De som bruker store mengder kokain! Så fra nå av; dersom du ser noen kjøpe, besitte eller benytte mentolnesespary, kan du trygt varsle politiet.

Ingen kommentarer: