onsdag 4. februar 2009

Frykt...

Har en Frobenius-periode nå, det kan jo ha med jobben å gjøre... Men etter at jeg var så storfornøyd med Teori og praksis, måtte jeg prøve meg på fjorårets utgivelse; Jeg skal vise dere frykten. Forlaget sier:
En vårdag i 1841 møter den amerikanske forfatteren Edgar Allan Poe den fremadstormende redaktøren og kritikeren Rufus Griswold på et hotell i Philadelphia. Begge er fast bestemt på å gjøre suksess på den litterære scenen, men konkurransen er hard og intrigene giftige, i et miljø der tilhengere kan være like farlige som fiender. Tiltrekning, misunnelse og avsky driver Griswold og Poe fram og tilbake i et spill som mer og mer ligner en besettelse. Samtidig følger en liten, likblek mannsling etter dem gjennom bygatene i Philadelphia, New York og Baltimore, og etterlater seg en eim av blod og gru ...
Og hva kan jeg si? Annet enn ja ja og ja og les den for den er bare helt altoppslukende... ja! Tror jammen jeg ble målløs, jeg gitt...
Men forresten, les tegneserien In the shadow of Edgar Allan Poe også. Strålende!

2 kommentarer:

elis lesebabbel sa...

Denne har jeg også lyst til å lese. Men MÅ bøkene være så uhorvelig laaaange???

Mari sa...

Denne var da ikke så lang? Den virka ikke sånn i alle fall. :-)