tirsdag 25. mai 2010

Det store lydbokforsøket - del 2

Noen ganger er jeg så teit! Jeg har ikke villet lese Damenes detektivbyrå nr 1 av Alexander McCall Smith bare fordi alle andre liker den. Og da passer det ikke for meg, lissom... Mari! Skjerp deg!
Dermed inngikk den i Det Store Lydbokforsøket. Og jeg fikk meg selv helt i halsen. For dette er jo herlig! Precious Ramotswe er en dame det står respekt av. Hun er både klok og modig og med en herlig sans for humor. Prega av sin hovedperson blir hele boka dermed en opplevelse. Jeg har aldri vært i noen del av Afrika, men kan ikke forestille meg annet enn at dette må gi følelsen av Botswana.
Gisken Armand leser strålende, jeg får klare bilder av store afrikanske kvinner (unnskyld, afrikanske kvinner av tradisjonelle størrelse) selv med hennes slanke bokmål i ørene.
En opplevelse!

2 kommentarer:

astridterese sa...

Det tok en stund før jeg også lot meg overtale til å gi Damenes detektivbyrå en sjanse. Og jeg er enig med deg, den er herlig!

hh sa...

Ok. Skjønner jeg må prøve igjen. Kanskje på lyd. For jeg begynte å lese, men gav den opp.