torsdag 13. mai 2010

Hurra!

Jeg har fått award! Av Mia i myra. Og for å virkelig gjøre meg fortjent til den, må jeg visstnok fortelle sju mindre kjente ting om meg selv. Hmm... Ok, here it goes:
1. Ikke bare leser jeg mye, jeg er en MANISK leser. Har alltid bok i veska, for tenk om jeg må vente et sted i to minutter?? Jeg leser på do, mens jeg pusser tenna, mens jeg tørker meg etter dusjen, mens jeg lager mat, og hadde det ikke eksistert lydbøker, hadde jeg antagelig gått med hodet inn i et tre og dødd for lengst. Lesende...
2. Jeg baker grisegode gulrotkaker.
3. Jeg har bursdag på samme dag som min datter (hadde en SVÆRT aktiv 24-årsdag) og syntes ikke det var det minste festlig og stort og "verdens beste bursdagsgave"! På bursdagen min vil jeg ha gaver, kake og oppmerksomhet selv! Ikke vaske gelé av gulvene og bake bamseformede sjokoladekaker... Nå bor vi sammen med en Elvis med bursdag uka etter oss, og har gitt opp. Og det er ganske fint å feire alle tre nå som det går an. :-)
4. Jeg elsker musicals. Står kanskje ikke helt i stil med musikksmaken ellers, men sånn er det bare.
5. Jeg tok eksamen artium med å analysere en Bach-kantate. Jepp, musikklinja. Sang som hovedinstrument.
6. Jeg har høydeskrekk. Men bare der det er rekkverk ved høyden, ute i naturen og i fly går det utmerket. Trapper og broer derimot...
7. Jeg eier tomt på månen. Første gave fra Elvisen min. Han ga meg månen! Bra, hva??
Og så må jeg nevne sju andre blogger. Med skryt. DET er ikke vanskelig!
1. Revolusjonært roteloft. Ida Jackson skriver morsomt, innsiktsfullt, hjerteskjærende ærlig og flott om de store og små tingene i livet.
2. Glamourbibliotekaren tar flotte bilder og deler små snutter om livet, hagen, klærne og kjærligheten. Til å bli i godt humør av!
3. Books for keeps har vært litt stille i det siste, men har gitt meg mange lesetips opp gjennom.
4. Bibpop. Ok, der står jeg bak noen innlegg selv og er ikke det minste objektiv, men det er en frisk og anderledes bibliotekblog som fortjener oppmerksomhet! Så da!
5. Elis lesebabbel. Den beste, mest subjektive, morsomste og mest opplysende bloggen når det gjelder litteratur for barn og unge. Eli for president!
6. Lesehesten fra Sørlandet skriver godt om barne- og ungdomsbøker og ofte er vi ikke enige i det hele tatt. Noe som bare gjør det morsommere å følge med, selvfølgelig. :-)
7. Kanskje det bare er meg... Du blogger nesten for lite til å få komme på liste, Laberg, men når du skriver om film, er det noe av det beste og mest underholdende som er der ute. Så en sjuendeplass til deg. :-)
Jeg følger også noen rent faglige (og det er for kjedelig å putte på liste på en fridag) og noen utenlandske. Særlig Awful Library Books kan være fornøyelig, men den blir litt vel korrekt, så noen av oss går med planer om å lage en adskillig mer subjektiv norsk versjon... Og med skrekkblandet fryd leser jeg Free Range Kids, et must for alle som har, har hatt eller bryr seg om oppvekstvilkårene til barn og tenåringer.
Sånn! Da er de sju nevnte sin tur til å skryte av prisen sin og komme med sine sju pluss sju punkter!

4 kommentarer:

HPL sa...

Takk skal du ha, Mari! Noen av oss prøver å skrive bøker også, skjønner du. ;) (og jeg som trodde filmskribleriene mine forsvant ut i det tomme intet)

elis lesebabbel sa...

Tackar tackar :-)

Susanne sa...

Sang, du ... du imponerer stadig :-) (Og dobbeltbursdagen nærmer seg vel også, hvis jeg ikke husker feil...)

HildeSol sa...

En norsk versjon av Awful LB er en strålende idé -jeg kan bidra med noen skrekkeksempler fra min korte karriere på et lite folkebibliotek hvor ingen hadde kassert i min levetid...