søndag 28. februar 2010

Joa...

Neida, jeg har ikke gått helt frø, det er rent profesjonelle grunner (se torsdag 11. kl. 16-18.30) til at jeg er fullstendig på Twilightkjøret om dagen. Nå var det på tide å repetere bok to, Under en ny måne (dessuten har jeg bare lest den engelske utg.), og for å få gjort andre ting også her i livet, har jeg hatt den på lyd. Og jeg skjønner jo nå hvorfor jeg i utgangspunktet leste disse bøkene. For det er jo mye action og spenning. Og LOVE! Og litt humor. Tok meg i å fnise litt for meg selv over beskrivelsen av ulvegutta, de er jo så kule tenåringer at de nesten ikke veit hvilket bein de skal stå på.
Ine Finholt Jansen leser, og det er sånn passe. Litt i overkant livlig, hun skal lese, ikke spille alle rollene selv. Også legger hun inn småord som ikke finnes i teksten, og det synes jeg er irriterende. Men så er jo jeg en surpomp også...
Jeg hadde ikke rukket å bli lei forrige gang jeg leste denne, så da hang jeg meg nok ikke så mye opp i de endeløse diskusjonene om rett og galt og hvor helt vanvittig utrolig uselvisk (og samtidig selvopptatt...) Bella er. Nå måtte jeg sukke og stønne og himle med øya rett som det var. "Ja, mitt liv var selvfølgelig ikke viktig, jeg ville bare at HAN skulle få fortsette å være lykkelig!" ÆÆÆÆÆHH! Nei Bella, lær av Fred i Angel, du. I gårsdagens episode sa Wesley: "Beklager at jeg ikke kunne redde deg..." Hvorpå Fred svarer: "Redde?? Er du klar over hvor nedlatende det der er? Jeg er voksen nok til å kunne passe på meg selv!" You go, girl!
Men hvis Twilight har fått nye generasjoner til å åpne øynene for vampyrenes artigheter sånn at de må over på tøffere sorter seinere, skal ikke jeg klage. Så veldig mye...

Ingen kommentarer: