mandag 23. august 2010

Taggetagge

Jeg har blitt tagget av Skolebibliotekaren! Og pliktoppfyllende som jeg er, setter jeg i gang. :-) Jeg skulle altså svare på følgende:
  • Hvilken bok leser du akkurat nå? Jasper Jones av Craig Silvey. Kanskje den skal være med på årets Ungdomsbokgilde? Det kommer det nok snart en rapport om her på bloggen. Også hører jeg på Drømmen om Amerika av Toril Brekke. En del av Det store lydbokforsøket.
  • Hvor liker du best å lese? Ute! I skyggen på verandaen. I hengekøya. Eller i gostolen min. Eller sofaen med et pledd. Eller i senga. Eller på toget. Eller når jeg pusser tenna. Eller... Ja...
  • Hvilken bok skulle du ønske kunne blitt filmatisert? Hmmm... Det er vel fantasybøkene jeg mest ønsker å kunne se også, men ofte blir det en stor skuffelse. Ikke så med Ringenes herre! Elsker de filmene. (Bortsett fra at Frodo er veldig lite hobbitete..) Og er for så vidt fornøyd med Potter-filmene også. Ellers må jeg si meg enig med min tagger i at jeg ser fram til Dødslekene!
  • Hva er favorittboken din? He he he... Moroklumpen... Jeg har vel lest C.S. Lewis' Narniabøker flest ganger. Og Ringenes herre. Skråninga av Carl Frode Tiller blåste meg av banen. Klage av Inghill Johansen er umulig å legge fra seg. Og er jo Potter-fan! Men La den rette komme inn av Lindqvist, er den som har gjort desidert størst inntrykk de siste åra.
  • Er det noen bøker du ser frem til å lese de neste månedene? Hvilke? Igjen, Mockingjay er jo nødt til å bli en høydare! Ellers velger jeg jo veldig sjelden selv hva som skal leses, det er det jobb(er) som sørger for...
  • Hva synes du er den fineste forsiden på en bok? Ha! I fjor var det i alle fall Slaget på Vigrid av Kristine Tofte!
Så skal jeg tagge tre nye bloggere, men er det noen igjen til meg? Som ikke blir grinete på meg...? Buskerud leser er jo mange bibliotekarer, så de kan krangle om å få gjøre jobben. :-) Mia i myra har visst sneket seg unna! Men hun er jo også en katt... Men Lesehesten fra Sørlandet også?? Da er jeg i boks, da! :-)

Ingen kommentarer: