onsdag 2. mars 2011

Engel i tredje

Omsider fikk jeg lest Engleslakt, tredje og siste bok om Engel Winge etter Englefjes og Englejakt. (Ser jeg ikke har blogga bok én, den har jeg til gjengjeld gjennomanalysert i masteroppgaven min, så det får holde.) ;-) Denne gangen kommer tragedien helt inn på Engel når det er hennes beste venninne som blir utsatt for trusler og ubehageligheter. Har Irene hatt seg med feil type? Er det noe i ryktene som går rundt metalbandet og rollespillmiljøet som har vokst fram på Tysnes?
Jeg synes ikke Røssland får det helt til i denne boka. Både intrigen og løsningen er for enkle. Og troverdigheten, selv om dette er action, ikke realisme, blir for tynn. Men boka skal ha pluss for den kule bibliotekaren! Og spennende er det uansett, så selv om dette nok er den svakeste Engel-boka, vil jeg trygt anbefale den til actionlesere.

Ingen kommentarer: