mandag 13. juli 2009

Bibliotekaræksjen!

Ho ho! Lørdag kveld så jeg min lille håpefulle The librarian 3. Vet du ikke hva det er, sier du? Har du ikke sett The Librarian-filmene?? Ok, la meg komme til din redning.
I de tre filmene møter vi den motvillige helten Flynn Carsen (spilt av Noah Wyle). Etter å ha studert i årevis (han har PhDs i det meste...) kastes han ut av universitetet og må, skrekk og gru, finne seg en jobb. Han søker på Metropolitan Public Library. Og får jobb som... å nei, ikke bibliotekar, men som The Librarian! Vokter av verdens mytiske og historiske gjenstander. Klønete og overbelest som han er, må han konstant reddes av en (oftest kvinnelig) sidekick, he's the brains, she's the body.
Lørdagens film har undertittel The Curse of the Judas Chalice og handler om, hipp hurra!, vampyrer! Dracula dukker selvfølgelig opp, og både han og anledningens kvinne er riktig gode eksemplarer av arten. Resten av dem ser mer ut som zombier med neonøyne. Ikke veldig skremmende, men så er ikke det poenget med disse filmene heller. Dette er actionkomedier og det deiligste er egentlig når helten vinner over skurker som har kommet med festligheter som "Truer du meg? Hva skal du liksom gjøre, da? Inndra lånekortet mitt?" gjennom hele filmen. The Librarian strikes again!
De to første filmene heter henholdsvis Quest for the Spear (hvor slemminger stjeler en del av Skjebnens spyd og Flynn må reise gjennom både Himalaya og Amazonas for å redde verden) og Return to King Solomon's Mines.
Total useriøs bibliotekarmoro. Anbefales!

Ingen kommentarer: