mandag 5. oktober 2009

Norrønt gørr denne gang

Olav Sleggja var trell under kong Olav Tryggvason. Mest brukt som torpedo. Og leiemorder. Nå har han fått sin helt egne tegneserie. Med trailer!
Olav blir lovet friheten om han utfører et siste oppdrag for kongen. Men konger er svikefulle typer... Dette har blitt en tegneserie full av blod, innvoller, rå humor og sterk menneskelighet. Ingen skal beskylde våre forfedre for å ha vært tilbakeholdne på noen som helst måte! Øystein Rundes tegninger er enkle, men uttrykksfulle. Så uttrykksfulle at det av og til nesten kan bli for mye... Har Samlaget tenkt på å markedsføre denne som slankebok? Apetitten er ikke nødvendigvis på topp etter enklte oppslag her... Men samtidig er det så rått overdrevet at jeg mest satt og gliste. For dette er jo kult! Mest det.

2 kommentarer:

Avil sa...

Dette er den råaste bokopplevinga eg har hatt på det eg kan huske!

Eg blei kvalm, eg lo, eg grein, og sat att og hadde boka sterkt i kjensla i magen i fleire timar etterpå.

Mari sa...

Ja, er den ikke flott?? :-)