torsdag 17. juni 2010

Novellemaraton

Jeg er ikke så glad i noveller. Jeg blir litt sliten av at i det øyeblikket jeg er inne i universet, er det slutt! Men en skal jo utfordre sine horisonter, så jeg prøvde meg på den litt anonymt utseende Dette forandrer alt av Bjarte Arneson. Og der gikk den dagen! Jeg har lest, humra, hevet øyenbryn og latterbrølt meg gjennom hele boka.
Den inneholder 12 noveller, bundet sammen så frekt og friskt at bare det gjør det verdt å bruke tid på den. Men har du noen gang lurt på hvordan det er å være en fiktiv person? Eller å ikke ha langtidshukommelse? Eller hvordan onani kan redde verdensfreden? (Og hva Kjell Magne Bondevik måtte mene om saken...) Eller hvordan du skal overleve i et fiendtlig nabolag? Eller hvordan det er å være verdens mest anonyme menneske? Det er her alt sammen. Og enda en hel del til. Jeg lurer veldig på hvordan det ser ut inne i denne debutantens hjerne...

Ingen kommentarer: